Panduan Lengkap Temuduga Kerajaan dan Swasta

Panduan Lengkap Temuduga Kerajaan dan Swasta | Seringkali kita membaca di dada-dada akhbar tentang kadar pengangguran yang semakin meningkat. Ini meresahkan ramai lepasan sekolah atau lepasan universiti yang mengharapkan pekerjaan yang sesuai dengan kelayakan mereka. Pekerja-pekerja yang diberhentikan juga tertekan ekoran amat sukar mendapatkan pekerjaan yang lain.

Temuduga Kerajaan dan Swasta

Proses temuduga mungkin salah satu perkara yang terpenting di dalam hidup anda. Ianya akan menentukan sama ada anda akan berjaya untuk mendapatkan kerja atau sesuatu jawatan tidak dan mungkin juga akan menjadi tanda penentu bahawa sama ada anda layak atau tidak untuk dinaikkan pangkat di tempat kerja anda.

Sehubungan dengan itu, panduan tentang cara-cara menghadapi temuduga amat diperlukan memandangkan saingan yang begitu ramai dalam satu-satu jawatan yang ditawarkan. Adalah menjadi satu kerugian masa buat mereka yang sering gagal mendapatkan pekerjaan disebabkan kurangnya ilmu menghadapi sesuatu temuduga. 

Untuk panduan lengkap temuduga itu, saya syorkan anda membaca panduan ini - Panduan Lengkap Temuduga. Dalam panduan ini, antara beberapa perkara yang didedahkan adalah :-
* Persiapan sebelum, semasa, dan selepas temuduga.
* Kaedah dan cara persiapan mental dan rohani ketika menghadapi temuduga.
* Doa yang boleh dipraktikkan
* Persiapan dan cara menjawab soalan temuduga
* Bahasa badan ketika ditemuduga.
* Soalan temuduga yang sering ditanya dalam Bahasa Inggeris.
* Aspek penilaian temuduga

Mungkin sudah ramai yang menyediakan panduan untuk temuduga tetapi Panduan Lengkap Temuduga ini sebenarnya lain dari yang lain. Panduan lengkap temuduga ini diadun begitu rapi dan tersusun serta membuatkan anda mudah faham dan mudah mencari sub-topik pelajaran temuduga dengan mudah.

Memang sukar mendapatkan pekerjaan sekarang ini walaupun kita mempunyai sijil atau kelayakan akedemi yang tinggi. Tetapi sesiapa sahaja pasti akan teruja apabila membaca Panduan Lengkap Temuduga. Lengkap dengan larangan dan saranan sewaktu menghadiri sesi temuduga. 

Panduan ini sesuai untuk semua jawatan kerajaan mahupun swasta. Jadi jangan lepaskan peluang untuk membacanya. - Panduan Lengkap Temuduga





0 ulasan: